عصرعلم

ساخت وبلاگ

هنگامی که برای یک ارائه پاورپوینت تهیه میکنید، احتمالا برای نمایش و درج منابع و رفرانس به #پاورقی یا footnote  احتیاج پیدا خواهید کرد ولی وارد کردن پاورقی در پاورپوینت کمی با ورد تفاوت دارد. برای اضافه کردن پاورقی در یک اسلاید، باید به صورت دستی عمل کنید. در تصویر زیر خلاصه ی مراحل قابل مشاهده هستند که در ادامه توضیح داده میشوند.

وارد کردن پاورقی به پاورپوینت

در تصویر بالا، یک نمونه پاورقی نمایش داده شده است

مراحل افزودن پاورقی در پاورپوینت

1 در فضای داخل اسلاید، بعد از کلمه ای که میخواهید برای آن پاورقی ایجاد کنید کلیک کرده و شماره ی رفرانس را وارد نمایید. [نحوه ی تغییر نمایش شماره رفرانس در ادامه توضیح داده شده است.]

شماره رفرانس را وارد کنید.

2 از نوار بالای پاورپوینت وارد منوی Insert شوید و سپس گزینه ی Header & Footer را انتخاب کنید تا پنجره ی تنظیمات آن باز شود. سپس تیک گزینه ی Footer را فعال کنید و در کادر آن، توضیحات مربوط به شماره رفرانس مورد نظر را وارد نمایید.

پنجره Header and Footer

3 در نهایت بر روی دکمه ی Apply کلیک کنید. [توجه داشته باشید که بر روی گزینه ی Apply to All کلیک نکنید! در غیر اینصورت تنظیمات بر روی تمامی اسلایدها اعمال خواهد شد].

پس از وارد شدن پاورقی، میتوانید آنرا در اسلاید جابجا کنید، فونت آن را ویرایش کرده و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

نمایش شماره رفرانس به صورت کوچکتر و بالانویس شده

به منظور زیباتر شدن ظاهر شماره رفرانس، بهتر است آنرا به صورت بالانویس و کوچکتر نمایش دهید. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

بالانویس کردن عدد در پاورپوینت

1 ابتدا شماره رفرانس را انتخاب کنید تا هایلایت شود.

2 در منوی Home بر روی منوی گروه Font کلیک کنید تا پنجره ی تنظیمات نمایش داده شود.

3 تیک گزینه ی Superscript را روشن کرده و تنظیمات دلخواه را برای Offset اعمال کنید. [مقدار پیشنهادی 60%]

در صورت تمایل میتوانید با استفاده از ابزار تغییر اندازه ی قلم، اندازه ی عدد رفرانس را کوچکتر یا بزرگتر نمایید.

عصرعلم...
ما را در سایت عصرعلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار asreelm بازدید : 426 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 20:19

امکاناتی که به واسطه گوشی های هوشمند (Smart phones) در اختیار شما قرار گرفته اند به قدری هستند که بسیاری از امور روزمره را با آنها انجام میدهید. اما در کنار دریایی از امکانات، یک نگرانی بزرگ وجود دارد و آن مدت زمان “#شارژدهی باتری” است که شاید مهمترین دغدغه ی کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS میباشد.

گرچه مدت زمان شارژدهی باتری #گوشی اندرویدی به عوامل مختلفی مانند ظرفیت باتری، اندازه و کیفیت صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری دستگاه و… بستگی دارد اما با بهینه سازی تنظیمات، میتوانید تا حدودی مصرف باتری را کنترل کرده و بهترین نتیجه ی ممکن را از امکانات دستگاه بدست آورید.

افزایش میزان شارژدهی گوشی اندرویدی

چگونه مصرف باتری را در گوشیهای اندرویدی بهینه سازی کنیم؟

بهینه سازی شارژدهی باتری، به الگوی مصرف شما از گوشی هوشمندتان، ظرفیت باتری و اندازه ی صفحه نمایش گوشی بستگی دارد. در ادامه تنظیماتی که میتوانند به نگهداری شارژ بیشتر در گوشی هوشمند شما کمک کنند توضیح داده شده اند.

1 امکانات رادیویی نظیر Wi-Fi، بلوتوث، NFC و داده ها

روشن گذاشتن امکانات رادیویی زمانی که به آنها نیازی ندارید به طور چشمگیری مصرف باتری را افزایش میدهند. بهتر است زمانی که از آنها استفاده نمیکنید خاموششان کنید.

  • Wi-Fi
  • Mobile Data/ 3G/ 4G
  • Bluetooth
  • NFC
  • GPS و Location

تنظیمات قسمت Location

* اگر برای اجرای یک اپلیکیشن نیاز به همیشه فعال بودن Location داشتید، بهتر است تنظیمات Location را بر روی Battery Saving قرار دهید. (Settings->Location)

2 محدود کردن همگام سازی یا Sync

همگام سازی (Sync کردن) حسابها به صورت لحظه ای یکی دیگر از موارد اتلاف انرژی باتری گوشی است. زمانی که این گزینه فعال باشد، گوگل به صورت اتوماتیک و هر چند دقیقه تمام حسابها را بررسی میکند. محدود کردن تعداد دفعات همگام سازی و یا قرار دادن آن در حالت دستی میتواند به ذخیره ی باتری کمک کند. (Settings->Accounts & Sync)

3 بررسی اپلیکیشنهای پرمصرف و درحال اجرا

بسیاری از اپلیکیشن ها با زدن دکمه ی Home یا دکمه بازگشت (Back) به صورت کامل بسته نمیشوند و در پس زمینه و یا در حافظه به صورت فعال باقی می مانند. بستن این اپلیکیشن ها نیازمند اپلیکیشن اضافی نیست، کافی است منوی برنامه های فعال (Multitasking Screen) را باز کنید و برنامه های پس زمینه را حذف کنید.

android multitasking menu

اکثر گوشیهای اندرویدی در کنار دکمه های back و home دارای دکمه ی منوی Multitasking نیز میباشند. در صورتی که گوشی شما این دکمه را ندارد، احتمالا با دوبار زدن بر روی دکمه ی home و یا نگه داشتن دکمه ی home برای چند ثانیه به این منو دسترسی پیدا خواهید کرد.

4 استفاده از چراغ هشدارها یا اعلانهای نوری

در صورتی که گوشی شما دارای LED چشمکزن هشدار میباشد، آن را از منوی App light notification یا “اعلان های نوری” فعال کنید. در این صورت دیگر نیازی نیست به طور مرتب صفحه گوشی خود را روشن کنید تا ببینید پیام جدیدی دریافت کرده اید یا نه. اگر پیام جدیدی دریافت کرده باشید LED گوشی به حالت چشمکزن درخواهد آمد. (Settings->Sound & Notification)

5 تنظیم نور زمینه و مدت زمان آن

روشن بودن صفحه نمایشهای بزرگ، نیازمند مصرف بیشتر باتری است. با تنظیم مقدار روشنایی (نوردهی) و همچنین زمان Timeout صفحه نمایش میتوانید تا حدود زیادی مصرف باتری را کاهش دهید.

تنظیم نور صفحه نمایش

توصیه میشود تنظیمات مربوط به نور پس زمینه را به صورت دستی انجام دهید و بهترین حالت (بهترین دید صفحه با کمترین روشنایی) را برای خودتان انتخاب کنید و یا آن را بر روی حالت اتوماتیک قرار دهید. همچنین مدت زمان خاموش شدن صفحه نمایش زمان غیرفعال بودن را تا جای ممکن کاهش دهید. هرچه صفحه نمایش بیشتر روشن باشد، مصرف باتری بیشتر خواهد بود.

گرچه بهینه سازی مصرف باتری محدود به این لیست نمیشود و موارد دیگری را نیز شامل میشود. با اینحال تلاش کردیم تا مهمترین و ساده ترین نکات را در اختیار شما قرار دهیم. در کنار انجام تنظیمات فوق میتوانید از اپلیکیشن های کمکی نیز بهره مند شوید که در مطالب بعدی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

عصرعلم...
ما را در سایت عصرعلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار asreelm بازدید : 191 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 20:19

هیچ قدرت، نیرو و انرژی ای فراتر و قدرتمندتر از باور نیست. تمامی نیروهای درونی، فرد را در جهتی که بخواهد، به حرکت در می آورد خواه این جهت مثبت باشد یا منفی؛ خواه به صلاح فرد باشد و یا به ضرر او. “باور” تمامی قوانین و نیروهای درونی را تحت سلطه و در اختیار خود دارد. می تواند شگفتی ساز باشد و یا مخرب و ویرانگر که این مساله بستگی به خود شخص و نگرش او دارد.

#تغییر باورها و #تغییر نگرش شما به دنیای پیرامونتان تاثیر مستقیم بر کیفیت و #سبک زندگی شما در زمینه های مختلف نظیر زمینه های مالی، کسب و کار، اجتماعی، روابط و … دارد. خوشبختانه ایجاد تغییر در باورها و نگرش ممکن است و روش های آن نیز ساده هستند که البته به زمان نیاز دارد که در ادامه مرور میکنیم.

۱- نیروی انگیزشی خود را بیابید

تمام انسانها دارای هدف و خواسته هایی هستند مانند بیشتر ورزش کردن، کنترل رژیم غذایی و یا اهداف مهمتر و پیچیده تر. اما نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد “دلیل اهداف و خواسته ها” است. اگر قرار باشد تغییر کنید، تمایل دارید که چگونه باشید؟ چه چیزی برای شما ارزشمند و مهم است؟

شما تنها در صورتی هدفی را پیگیری میکنید که برای شما اهمیت داشته باشد در غیر اینصورت پس از مدت زمان کوتاهی در مشغله ی زندگی آن را فراموش خواهید کرد. پس قبل از اینکه بخواهید در باورهای خود تغییر ایجاد کنید و یا اساسا تغییر کنید، باید خودتان به صورت درونی دلیل موجه و انگیزه ی کافی داشته باشید، نه اینکه بخاطر فرد دیگری بخواهید در خود تغییر ایجاد کنید.

۲- همه چیز را به یکباره تغییر ندهید!

بهتر است تغییر در باورها به صورت تدریجی انجام شود. اهداف و انگیزه های خود را بر روی کاغذ بیاورید و یادداشت کنید، سپس راه هایی که برای عملی کردن آنها به ذهنتان میرسد بررسی کنید و بهترین مسیر ممکن را برگزینید. سپس اهداف را به صورت موردی پیش ببرید و پس از رسیدن به هدف و اتمام آن، مورد جدیدی به لیست اضافه کنید. استراتژی “آهسته و پیوسته” رفتن مسیر، باعث ماندگاری بیشتر عادات و تغییرات جدید میشود.

۳- پیشرفت خود را ثبت کنید

هنگامی که مشغله ی زیادی در زندگی داشته باشید، فراموش کردن مسایل بیشتر اتفاق می افتد. بنابراین بهتر است همه چیز را به صورت مکتوب داشته باشید تا بتوانید پیشرفت خود را در تغییر باورها و همچنین نتایج آن را در سبک زندگیتان رصد کنید. جایزه دادن به خودتان هنگامی که به هدفی نایل میشوید را نیز فراموش نکنید.

چگونه میتوانم در باورها و نگرش خودم تغییر ایجاد کنم؟

تغییر در باورها و نگرش، برای داشتن زندگی بهتر و سالم تر کار سخت و دشواری نیست. اما نیازمند دانستن تکنیک ها و روشهای مؤثر و همچنین تمرین زیاد است. گروه آموزشی تغییر باورها از سال ۱۳۹۳ با مدیریت جناب آقای سجاد عبادی، کار خود را در فضای مجازی آغاز کرده است.

گروه آموزشی تغییر باورها

مجموعه مذکور با تمرکز بر “باور و نحوه تغییر در آن” اقدام به تولید محصولات آموزشی و ارائه مطالب رایگان در این زمینه نموده است و همواره سعی دارد تا کاربران خود را به سمت افکار و اندیشه های سازنده و مثبت سوق دهد.

محصولات گروه آموزشی تغییر باورها در زمینه های مالی، کسب و کار و سایر جنبه های مهم و اساسی زندگی می باشد که می توانید با استفاده از آنها هر یک از جنبه های زندگی خود را بهبود ببخشید. شما با استفاده از این محصولات به صورت کاملا تضمینی باورها و افکار منفی را تغییر می دهید و زندگی و شرایطی را که خواستار آن هستید برای خود رقم می زنید.

باید بدانید که معجزه ای در کار نیست، آنچه مهم است فقط و فقط باور است. باور داشتن به هر چیز چه خوب و چه بد شما را در جریان و روند آن قرار می دهد و اگر باوری قوی داشته باشید، روند تسخیر آن چیز بیشتر و بیشتر می شود. می خواهد ثروت و سلامتی باشد و یا فقر و بیماری، این شما هستید که تصمیم میگیرید.

برخی از خدمات گروه آموزشی تغییر باورها در یک نگاه:

  • ارائه مقالات مفید رایگان
  • محصولات رایگان آموزشی
  • پکیج های آموزشی و انگیزشی
  • مشاوره و راهنمایی
  • و…

جهت کسب اطلاعات تکمیلی، آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات و دریافت مشاوره در زمینه ی تغییر باورها به سایت “گروه آموزشی تغییر باورها” مراجعه فرمایید.

سایت گروه آموزشی تغییر باورها

عصرعلم...
ما را در سایت عصرعلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار asreelm بازدید : 201 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 20:19

هنگامی که برای یک ارائه پاورپوینت تهیه میکنید، احتمالا برای نمایش و درج منابع و رفرانس به #پاورقی یا footnote  احتیاج پیدا خواهید کرد ولی وارد کردن پاورقی در پاورپوینت کمی با ورد تفاوت دارد. برای اضافه کردن پاورقی در یک اسلاید، باید به صورت دستی عمل کنید. در تصویر زیر خلاصه ی مراحل قابل مشاهده هستند که در ادامه توضیح داده میشوند.

وارد کردن پاورقی به پاورپوینت

در تصویر بالا، یک نمونه پاورقی نمایش داده شده است

مراحل افزودن پاورقی در پاورپوینت

۱ در فضای داخل اسلاید، بعد از کلمه ای که میخواهید برای آن پاورقی ایجاد کنید کلیک کرده و شماره ی رفرانس را وارد نمایید. [نحوه ی تغییر نمایش شماره رفرانس در ادامه توضیح داده شده است.]

شماره رفرانس را وارد کنید.

۲ از نوار بالای پاورپوینت وارد منوی Insert شوید و سپس گزینه ی Header & Footer را انتخاب کنید تا پنجره ی تنظیمات آن باز شود. سپس تیک گزینه ی Footer را فعال کنید و در کادر آن، توضیحات مربوط به شماره رفرانس مورد نظر را وارد نمایید.

پنجره Header and Footer

۳ در نهایت بر روی دکمه ی Apply کلیک کنید. [توجه داشته باشید که بر روی گزینه ی Apply to All کلیک نکنید! در غیر اینصورت تنظیمات بر روی تمامی اسلایدها اعمال خواهد شد].

پس از وارد شدن پاورقی، میتوانید آنرا در اسلاید جابجا کنید، فونت آن را ویرایش کرده و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

نمایش شماره رفرانس به صورت کوچکتر و بالانویس شده

به منظور زیباتر شدن ظاهر شماره رفرانس، بهتر است آنرا به صورت بالانویس و کوچکتر نمایش دهید. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

بالانویس کردن عدد در پاورپوینت

۱ ابتدا شماره رفرانس را انتخاب کنید تا هایلایت شود.

۲ در منوی Home بر روی منوی گروه Font کلیک کنید تا پنجره ی تنظیمات نمایش داده شود.

۳ تیک گزینه ی Superscript را روشن کرده و تنظیمات دلخواه را برای Offset اعمال کنید. [مقدار پیشنهادی ۶۰%]

در صورت تمایل میتوانید با استفاده از ابزار تغییر اندازه ی قلم، اندازه ی عدد رفرانس را کوچکتر یا بزرگتر نمایید.

- - , .

عصرعلم...
ما را در سایت عصرعلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار asreelm بازدید : 261 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 20:25